Kontakt, residence design,

torsdag 8 mars 2012

Ren kärlek!








Åh vad jag gillar när man sätter i gamla fönster och dörrar i nya hus! Eller när man tar vara på gamla vackra fönster och dörrar som redan finns istället för att byta ut dem! Det är ju såååå mycket finare med sådana här fönster än en opersonlig rektangel! Skulle jag bygga nytt nu, eller vilja piffa upp ett rum så skulle jag byta till ett sådant här fönster. Vill du inte sätta in ett nytt fönster så går det ju faktiskt att göra spröjs själv! Jag gjorde det visserligen på skåp ovan, men de går ju lika bra att sätta på fönster! Vill du inte såga trälister (det är lite pilligt) så kan du köpa en blylist! Denna kan du också fästa ovanpå fönstret och är lite lättare att hantera. Då kan du förvandla ett vanligt fönster till ett vackert blyfönster! Fiiiiint! Se nedersta bilden! Hade jag haft en sådan här dörr skulle jag definituvt måla den om den var vit! Jag har ingen sådan ytterdörr...min kan börja räkna ner för den hänger löst...skall visserligen inte byta till en sådan här dörr utan en väldigt speciell dörr. Ni kommer finna denna dörr på min kommande webshop. Tanken med webshopen är att jag, som har letat inredning världen över i över tio år, samlar de allra finaste, bästa och mest otroliga saker i en och samma inredningsaffär.
Bilder 1och 2 via: http://pinterest.com/
Bild 3: Residence Design By Martina
Bild 4: http://www.husohem.se/

Inga kommentarer: