Kontakt, residence design,

torsdag 4 oktober 2012

Släpp bufflarna lös i ditt eleganta hem!




Så var det redan torsdag och framförallt så är kanelbullensdag här! Underbart, idag får man unna sig. Själv älskar jag kanel! Min specialitet är en äpplepaj med nötter och väldigt mycket kanel som får en lätt knäckig smak. Tror att det får bli en sådan i eftermiddag. Kanel som kanel :) Dessutom kan jag behöva det för även denna eftermiddag kommer huset fyllas med en massa grabbar. Båda mina söner har kommit in i en period där de ska ha med sig en massa kompisar hem och huset fylls gång på gång av livliga, härjande underbara pojkar. (Oftast även om en och annan flicka hittar hit) Undrar hur familjer med enbart flickor har det? Här är det lek som kan jämföras med att en hjord med bufflar dragit fram i genom huset. Det ska byggas kojor av kuddar (gärna då ALLA kuddar i hela huset) och det ska spelas innebandy i köket. Ibland kommer saker fram som jag inte ens visste att jag hade! Själv tar jag gärna en innebandyklubba och är med. Då brukar det bli alla mot mig och det slutar alltid med storförlust för mig. Jag får tränat och de får vinna - alla är nöjda :)

Så till lite inredning. Jag fick frågan om svart/vitt inte är på väg ut och jag kan verkligen ge att klart svar på den frågan. Nej, det är inte på väg ut. Tvärtom! Svart/vitt med andra naturliga jordfärger som brunt och sand är här för att stanna. Materialen är av det lite råa slaget som betong, äkta sten, metall eller rufft trä. Nu satsar vi på lugna färger, ruffa material och skapar eleganta miljöer! Residence Design by Martina ger tummen upp!
Bilder: http://www.homeculture.com

Inga kommentarer: