Kontakt, residence design,

tisdag 18 december 2012

Sobert eller kitsch? Var sak har sin tid.





Idag är det en sådan där dag då man bara går runt och njuter! Livet har sina vändningar och för min del innebär det nya spännande utmaningar från och med januari! Jag är verkligen spänd och full av förväntan! Men först ska det firas jul! Jag älskar jul så i vår familj gör vi allt, allt, allt! Ikväll ska granen in! Knäcken, pepparkakshus och skinkan har vi redan gjort och tomtarna har vi släppt ut ur garderoben! I veckan ska jag och vänninan storbaka med hennes och mina barn. Det enda som känns lite trist är att jag idag ska jag slå in alla julklappar medan barnen är i skolan. Inte det roligaste man kan göra, men någon måste ju göra det. Eftersom vi ger galet mycket julklappar till varandra (eller rättare sagt till barnen, men vem kan låta bli :) så blir det inga krusiduller och antagligen leksakspapper på mycket. Vackra paket i skira papper med grankvist och lack får vänta några år. Dels hinner jag inte och dels har jag inte rätt målgrupp här hemma för det slag av inslagningar. När man är liten är ju pappret bara något som ska slitas bort på några sekunder. Ju fortare desto bättre. Så idag få det gå snabbt på bloggen. Jag lägger upp lite inspirationsbilder gällande den omåttligt populära färgkombinationen svart, vitt, grått, beige/brun. Själv tycker jag att det är väldigt fint! Naturligvis smyger man in lite julsaker så här års. Barnen ger tummen upp för färg, glitter och allt kitschigt, så sobert, elegant och lugnt får det vara de andra månaderna på året. Detta ser jag som en målbild någon gång i slutet av januari :)
Bilder: Residence Design by Martina

1 kommentar:

RobertNelson sa...

Great tips, many thanks for sharing. I have printed and will stick on the wall! I like this blog. Traditional handgjorda väggkonst