Kontakt, residence design,

onsdag 22 februari 2012

Tips för att skapa ett levande och personligt hem





Ett bra tips för att göra ett hem levande, intressant och personligt är att välja ett material som man kör på flera ställen i hemmet men i olika skepnader. På bilderna ovan är materialet som blivit utvalt sten. Vid matsalsbordet visas den egenmurade lilla vinkällaren. Kanske snarare en vinhörna av sten, men det låter lite festligare med vinkällare :) Den är gjord av stenar som är plockade ur marken då vi krattade för att så gräsmatta. På öppna spisen sitter skuren skiffer vilket också går igen på krukan i samma rum. Nu är det snart dags för näste stenprojekt. Den halva väggen som är bakom Barcelonastolen (under det svarta smidesräcket) skall nu kläs i någon form av sten. Funderar på om jag skall köra på plockad sten igen. Har nämligen en stenmur runt huset, så material till väggen finns inom räckhåll. Eller om jag skall köra på en stil som ser mer murad ut som mushroomstones. Om jag skulle leva som jag lär bör jag välja det senaste. Materialet skall vara samma men se olika ut. Har ju ingen Mushroomstone ännu. Samtidigt är det roligt att gå ut och välja stenar nu när snön försvinner och våren kikar fram... kanske hittar lite större stenar än de som sitter på vinkällaren och kan skapa en annan look... Får smälta det lite.. Bilder: Residence Design By Martina

Inga kommentarer: