Kontakt, residence design,

torsdag 10 januari 2013

Vårtecken!


För tidigt för vårtecken? Snödropparna har inte ens vågat visa sina första ljusgröna blad, men violerna blommar för fullt! Jag kunde inte låta bli att lägga ut denna bild. Vad är det som gör violer så himla starka? De blommar ju nästan året om! I alla fall mina! Dessa blommar för fullt nedanför min trapp och det är den 10 januari! Vi har ju faktiskt haft snö och minusgrader i flera veckor! Det var likadant förra vintern. I vår ska jag sätta massvis med violer i min trädgård så att den kan blomma året runt :) Dessutom är ju blommorna snygga att lägga i sallader, på bakverk eller varför inte i drinken! Jag serverar ofta drinkar med violer i på sommarhalvåret. Kanske något att ta upp redan nu när vi kommit ur den tunga glöggträsket? Nu vill man ha vår!!!
Bild: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: