Kontakt, residence design,

tisdag 24 januari 2012

Företag som förstått vikten av genomtänkt inredning!



Allt fler företag fattar att det är lika viktigt att kommunicera genom sin inredning som det är att kommunicera genom andra kanaler. Länsförsäkringar Stockholms är ett exempel vars designkoncept har vunnit ”bäst i test” i den senaste utgåvan av tidningen Finansliv. Det är designexperten Ernst Kirchsteiger och reklam- och varumärkesexperten Nils Jensen som granskat olika banklokalers inredningsdesign och de kallar Länsförsäkringars butiker i Stockholm för ”de snyggaste och mest funktionella”. Konceptet vann ”bäst i test” enligt Ernst Kirchsteiger och Nils Jensen.

När Länsförsäkringar satsade på att öppna Stockholmskontor för att komma nära kunderna togs ett helt nytt designkoncept fram. Lokalerna skulle andas ljus, öppenhet och närhet till kunden men samtidigt ha en designmässig koppling till det traditionella bankkontorets marmorgolv och lädermöbler. Alla nio kontor har samma inredning i nordiskt vitt och trendigt rött och borta är avstånden mellan bankens anställda och kunden. Det var något som gick hem hos de båda experterna.

Residence Design By Martina hjälper företag att kommunicera sina kärnvärden även genom sin inredning. Oavsett vilken form av rörelse det är man driver måste man fundera på vilken information det är man sänder ut. Att inte kommunicera genom inredning som är så synligt och tillgängligt är som att äta en god middag medans man blundar. Lyckat? Bilder: via Weber Shandwick

Inga kommentarer: