Kontakt, residence design,

torsdag 22 december 2011

Inred ditt hem på vackraste sättet i jul!







Dan före dan före dopparedan! Finns det något mysigare!?! Julgodiset kokar på spisen, granen är klädd och ljusen tända. Som inredare får man även uppdrag att åka hem till kunder och göra julfint. Många vill ju ha det mysigt och juligt hemma, men känner att de inte hinner med. Det tar ju lite tid att göra fint och det är  ju lite annat man skall hinna med så här års. Om jag skall ge några tips till er som vill göra fint snabbt och lätt så är mitt bästa att satsa på mycket gran! Granen skall inte bara stå i ett hörn i ett av rummen! Köp granris och lägg det lite överallt som på öppna spisen, på sidobord, på sänggaveln osv. Gör kransar av riset och häng på ytterdörren och mindre som du hänger på dörrarna inne. Hinner du inte göra kransar så ta en bunt och knyt en rosett om och häng upp! Precis som på nedersta bilden. Gran är så juligt och mysigt så stämningen kommer som ett brev på posten. Dessutom får man jullukten på köpet! Utöver det så fyller du ditt hem med levande ljus. Både lyktor och fristående ljus som står direkt på granris är vackert. Ställ sedan fram en träskål eller korg med apelsiner som du stuckit nejlikor i. Renfällar är fint att lägga över soffan eller över någon fåtölj. Lägg sedan till blommor av olika slag. Själv har jag mitt hem fullt av vita julstjärnor, vita hyasinter, vita liljor och vita orchidéer. Det är ju så vackert med vita blommor till allt granris! Sist men inte minst så brukar jag baka stora pepperkakshjärtan att hänga upp i fönstren eller i julgranen. Stora pepparkakshjärtan med familjens namn på ger verkligen en mysig känsla och symboliserar det som är viktigt med julen - att få tid tillsammans med familjen. Gör man detta behöver man inget mer. Som du märkt är allt julpynt naturligt och inget småplock som plastiga småtomtar finns med. Det blir så mycket vackrare utan. De enda tomtarna jag har framme är de barnen gjort på dagis. De har jag framme för de är de vackraste som finns!
Bild 1 och 2: http://www.modernhousez.net/assortment-of-christmas-interior-decorations.html
Bild 3 och 4: http://pspgoonz.com/2011/11/07/creative-christmas-interior-design-ideas-for-your-home/interior-decorating-for-christmas-cid01/

Inga kommentarer: