Kontakt, residence design,

tisdag 6 december 2011

Trendspaning - nya inredningstrender i europa









I höst gjorde jag två stycken resor där jag trendspanade efter de allra senaste inredningstrenderna. Jag vet, det är ett tufft jobb, men någon måste ju göra det ;)En resa gick, som jag tidigare skrivit om, till New York och den andra gick till underbara Spanien! Jag scannade av marknaden i södra Spanien och fann bland annat underbara collectionworld! Eftersom trenden med att vi tar in utesaker och ut innesaker fortsätter så var detta ett spännande stopp. Urnor, statyer, pampiga lusthus och mycket, mycket mer fanns i en härlig och ganska galen blandning! Efter min tripp till New York kunde jag konstatera att djur verkligen kommer tillbaka och att de där porslinshundarna vi hade på golvet då kommer att dyka upp igen. Dock i ny material. Hetast är brons, sten eller betong. Kolla gärna in www.collectionworld.net. Själv skulle jag, om jag hade haft liiite större vardagsrum, gärna haft det sittande vildsvinet i brons vi vår öppna spis. Eller så skulle man kunna fästa en snygg rund bricka (kanske en av Josef Frank?) på hans huvud och fått en snyggt soffbord! Galet men grymt snyggt ha,ha!
Bilder:www.collectionworld.net

Inga kommentarer: