Kontakt, residence design,

torsdag 22 mars 2012

Sommarens stora trender






När man kikar ut är det fortfarande grått och disigt även om det är några grader mer ute, men snart är de andra bilderna här!!! Det härliga är ju att allt ligger framför en så här års! Min kära bror och svägerska, som även bor granne med oss, var och shoppade en stor ny hörnsoffa till sin glasverandra på IKEA. Ni har väl inte missat deras sortiment på utemöbler? Faktiskt en hel del bra! Själv kör jag på min stoooora matgrupp (egentligen två matgrupper som jag satt ihop eftersom det är sjukt svårt att finna riktigt stora grupper) som jag svartbetsat. Tycker fortfarande att det är skitsnyggt med svart! Varför är alla utegrupper i trä orange-bruna? Även min soffgrupp, som är inköpt för många år sedan kommer möjligtvis få några nya kuddar, men det blir ingen mer förändring än så.  Mitt tips idag är att betsa eller piffa upp dina gamla möbler. Sååå jobbigt är det faktiskt inte och det är kul att ha något personligt. Det är värt det, för det är underbart att sitta och njuta i något som är riktigt fint hela sommaren och sommaren efter det och sommaren efter det som jag gör! Har ni inte möbler så kolla som sagt in IKEAs utbud! Vill ni sedan göra det lite personligt kan ni sy egna överdrag till kuddarna, eller ännu bättre sy nya överdrag till någon kudde. Hela soffan behöver inte se likadan ut! Ett tips för den som är lite händig är att snickra sin egen soffa. Det var förra sommarens stora fluga och kommer med all säkerhet bli ännu mer poppis i år!
Bilder: Residence Design By Martina, http://www.residencedesign.blogspot.com/

Inga kommentarer: