Kontakt, residence design,

måndag 9 april 2012

Snygga statyer i sovrum!






Översta bilden är från i somras då jag var i Stockholm och shoppade på Stockhome. Köpte dock inte dessa underbara fåglar, vilket jag ångrar idag... Har äntligen tid att snickra ihop min sänggavel denna veckan och hade tänkt sätta lite fåglar ovanpå. Sänggaveln kommer ju, som jag redan bloggat om, bestå av tre tjocka stockar så några pippifåglar ovanpå kommer bli superfint! Får ge mig ut och kika på vad som finns i Göteborg i veckan istället. Statyer blir allt mer trendigt! Residence Design By Martina gillar när man använder sig av statyer i sin inredning. Själv har jag små statyer lite här och där i mitt eget hem. En stor stenängel står i köket och små statyer i metall föreställande en kanin och hund pryder mina sidobord vid soffan. Moooi var bland de fösta som tog denna trenden till en ny nivå när de gjorde sina soffbord av grisar med brickor ovanpå. Sånt kan man göra själv och NEJ detta innebär inte att glasbord från 80-talet med delfiner under är på modet igen!
Bild 1 och 2: Residence Design By Martina http://www.residencedesign.blogspot.com/
Bild 3: http://www.designbutiken.com/

Inga kommentarer: