Kontakt, residence design,

tisdag 8 november 2011

Blanda gammal och ny inredning




Alla har sina egna smultronställen. Jag har rätt många, men ett som jag ständigt återkommer till är Johan Engbergs Antik. Där finner man allt. Vill man ha en riddarrustning är detta stället man ska åka till. Drömmen för mig är att jobba som inköpare till just ett sådant ställe. Jag har så många bra vattenhål världen över och skulle kunna öppna en väldigt spännande inredningsbutik. Om det blir av får framtiden utvisa. Så länge får jag nöja mig med att shoppa på dessa ställen. Just nu är jag såld på statyer som föreställer djur och fyndade dessa två bronsstatyer föreställande en hund och en kanin. Passar bra till stenkrukorna och silverramarna! Att mixa material i vardagsrummet, eller i alla rum för den delen, är blad de bästa tips jag kan ge. Residence Design By Martina jobbar mycket med antik inredning eftersom många av våra kunder vill mixa gammalt med nytt. Det är så kul att kolla runt bland alla gamla skatter som finns! Ofta får man bättre kvalitet och fantastiska hantverk till helt underbara priser! Bilder: Residence Design By Martina

Inga kommentarer: