Kontakt, residence design,

tisdag 8 november 2011

Trendigaste inredningen - en häst!






Att den naturliga trenden slagit igenom med full kraft är inget nytt. Att djur i vår inredning blir allt trendigare är heller inget nytt, men nu kommer en ny superstark trend från USA. Hetaste djuret är hästen! Detta vackra, eleganta djur är det trendigaste man kan föra in i sitt hem just nu! Det dröjer nog inte länge innan trenden kommer till Sverige. I mig klappar en gammal hästtjejs hjärta även om det intresset är lagt på hyllan för länge sedan. Känslan då man stod i stallet med en osande varm häst, trötta ben och djupfrysta stickande tår efter en ridlektion mitt i vintern känns väldigt avlägsen. Ändå kommer man ihåg precis hur det kändes. Man behöver nog inte vara en hästmänniska för att ta åt sig denna trenden. Hästen är en vacker varelse och det håller nog de flesta med om, ridlektioner eller ej. Själv kan jag avslöja att jag fyller år om ett par veckor. Jag vet redan vad jag skall önska mig! Jag har sett ut en staty av ett hästhuvud i nästan naturlig storlek som är så fantastiskt vackert! Jag skall ha det i köket! Bilder kommer. Vågar inte avslöja vart jag skall köpa det än, för det finns bara ett exemplar. Ifall någon har samma galna smak som jag :) Bilder: http://blog.camillamolders.com.au/?tag=horse

Inga kommentarer: