Kontakt, residence design,

torsdag 17 november 2011

Fredagsmys!



Underbara fredag! Nu är det åter igen dags för fredagsmys. Har vi inte väldigt mycket mys nu för tiden? Det är fredagsmys varje fredag sedan är det höstmys alla andra dagar. Men man skall inte klaga. Att mysa är ju härligt! Tror att det är bra för oss att mysa oss igenom de mörkaste månaderna. Det blir liksom lite lättare då. Den stora färgen inom inredning i somras var gul och jag kände för att göra ett gult inlägg idag. Gul är en vacker färg som piggar upp! Perfekt att mysa med i mörkret. Denna helgen fyller en mycket speciell liten prinsessa år. Vad sägs om en tårta med många gula rosor? Japp, den är hembakad. Älskar att fixa med marsipan och annat. Något skall man ju öva på när barnen leker med lera :) Dessutom är jag helt såld på små stickade överdrag till kaffekoppar! Så himla fint! Vill man inte sticka själv, eller offra en mudd på en gammal tröja, så kan man köpa dessa på etsy.com för runt en hundralapp. Kul med olika färger! Överst ser ni min favoritplats. Gungstolen är min morfars gamla och på något vis kopplar man av så bra där med min renfäll och gula kudde. Det slår yoga flera gånger om. Varje fredag sätter jag mig där med en kopp kaffe för att försöka varva ner innan helgen. Inte dumt alls. Längtar...
Bild 1 och 2: Residence Design By Martina
Bild 3: http://www.etsy.com/search?search_submit=&q=knitted+cup&view_type=gallery&ship_to=SE&page=2

Inga kommentarer: