Kontakt, residence design,

tisdag 8 november 2011

Egenmurad vinkällare i köket






Residence Design By Martina gillar ju som bekant när man göra sin inredning själv. Personligen har jag svårt att köpa möbler som jag inte målar på lite eller gör något annat med. Vad sägs om denna lilla vinkällare, eller kanske snarare vinhörna, som jag murat upp i mitt eget kök? Stommen är överdelen av ett gammal hörnskåp. Detta målades vitt och sedan murade jag med natursten och naturvänlig cement. Jag blev jättenöjd! Även om det var lite jobb att plocka sten så blev det i alla fall en väldigt billig möbel :) Vin är ju livets vatten och det är kul att ha någonstans att lägga sina godbitar. Och äntligen, äntligen, äntligen fick man något för att man bor på en stenig tomt!! Alla stenar man stått och svurit över i gräsmattan har nu bjudits in i köket! Vem kunde tro det? Nu slipper gropen kring äppleträdet svälja fler stenar. Jag har nämligen fått blodad tand! Skall mura en hel vägg i vår hall. Håll tummarna för att det blir lika snyggt! Jag gillar verkligen att vara ute i naturen. Vad mer kan man göra med det naturen har att erbjuda? Är skogen i själva verket en skatt av snygg inredning som är helt outnyttjad? Ut i skogen och inspireras! Bilder kommer! Bild: Residence Design By Martina

Inga kommentarer: