Kontakt, residence design,

lördag 9 juni 2012

Det vackraste jag vet


Som trendspanare lever man för att hitta nya saker och hela tiden dyker man på sådant man själv vill ha. När jag låg i sängen i går kväll och skulle somna tittade jag ut i den ljusa sommarkvällen. Ligger man i min säng och tittar ut genom fönstret ser man rakt upp i ett jättestort körsbärsträd. Tomten vi bor på har varit mormors, så jag vet att detta trädet var lika stort när de köpte huset på sent 60-tal. Man kan alltså konstatera att trädet är väldigt gammalt. Så igår kväll kände jag plötsligt vad otroligt glad jag skall vara som har ett sådant fantastiskt träd på min tomt. Det är så fint och att ligga och kika på det på kvällarna är verkligen supermysigt. Ibland skall man öppna sina ögon och se vad man har runt sig. Lära sig uppskatta det som finns där och inte ta det för givet. I mitt fall skulle jag aldrig kunna köpa något lika vackert för pengar.
Bild: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: