Kontakt, residence design,

onsdag 28 november 2012

Återanvända lysrör blir till snygg lampa!




Så har man gått och blivit sjuk. Efter dubbla treo iklädd värmefilt och tofflor har jag nu varit och rotat i skafferilådan efter godis som kan mildra skrapet i halsen. Ni vet väl att saltlakrits är hundra gånger bättre mot halsont än halstabletter? Väldigt mycket godare också. En sak förstår jag inte. Alla de som sparar godis hemma, hur kan de äta det efter några dagar? Provade några bitar från helgen och det var som att tugga på småsten! Är det bara hemma hos oss det blir så? Godisarna varar länge i alla fall. Kan sitta med ett enda vingummi hur länge som helst. Är detta något som godisleverantörerna gjort medvetet så är det ju bara att gratulera till att även de som faktiskt kan spara godis måste köpa nytt.

Vad kan pigga upp en förkyld dag som denna mer än att kika på smarta lösningar där man återanvänder gamla saker och skapar något nytt! Gamla lysrör gör ju inte direkt någon glad. Finns det något fulare? Att ta något, speciellt kul blir det om man tar något som är fult, och gör om det till något vackert - det är konst för mig! Lampan ovan, som är gjord av just gamla lysrör är faktiskt riktigt fin i rätt miljö! De är ju inte direkt miljövänliga heller, så att kunna återanvända dem istället för att slänga dem är ett bra alternativ för miljön. Att lampan sedan går på ca 17 000 spänn fick i alla fall mig att höja på ögonbrynen! Herregud, vad håller vi andra losers inom inredning på med om man kan sälja gamla lysrör för denna summan!?! Jag kanske ska lägga på en nolla på priset för min stövelpall?! Eller kanske inte. Jag gillar att sälja många och att efterfrågan är så stor på dessa. Kommer göra som pallen, ha kvar båda fötterna på jorden.
Bild1 : http://www.castordesign.ca
Bild 2: Residence Design by Martina

1 kommentar:

RobertNelson sa...

Thanks for this. I really like what you've posted here and wish you the best of luck with this blog and thanks for sharing. Mässing handgjorda statyett inredning