Kontakt, residence design,

onsdag 7 november 2012

Vinterns stora inredningstrend



Brrrrrr! Jag har inga problem med att gå upp tidigt. Ingen fara att lämna sängen. Ingen fara att det är lite stressigt heller MEN jag gillar inte kylan. Att skrapa bilen på morgonen kan faktiskt vara det mest vidriga man kan göra speciellt om man är världens mest frusna människa. Med min varma kaffe i ena handen och fipplande med skrapan i den andra försökte jag göra några snabba skrapande rörelser. Naturligtvis hade jag glömt handskarna också. Mer regel än undantag. Bredvid mig står tre små glada gossar och skriver sina namn i frosten på sidan av bilen. De är glada över kylan. Ska försöka bli mer som dem.

När kylan smyger på oss ute så vill vi ha mer stickad inredning inne. Det ger en mysig och varm känsla. Själv gillar jag denna pallen. Ibland är det svårt att finna och ibland är dessa onödigt dyra, men detta kan ni göra själva. Denna vinter finns det, efter förra vinterns stora efterfrågan, många inredningskedjor som har stickade plädar. Köp en valfri sittpuff/pall och klä in själv! Om ni gillar stickade kuddar så kan ni göra detta av gamla stickade tröjor som ni inte längre vill använda. Oftast mycket mer prisvärt än att köpa färdiga kuddar. Vinterns stora inredningstrend är alltså att göra saker själv i stickade material. Låt fantasin flöda. Lycka till!
Bild: http://furniture.trendzona.com/interior-design/knitted-accessories-in-the-interior.html

Inga kommentarer: