Kontakt, residence design,

onsdag 28 november 2012

Trender utan gränser


I made it! Nu är min inplanerade arbetsvecka gjord på 2,5 dygn. Det blev faktiskt en hel del övertid också! Tre timmar sömn två nätter i rad. Nu sitter jag därför lite tyngre än vanligt i soffan och njuter av att det är helt tyst hemma. Det slår mig att vårt gigantiska väggur nog har stannat eftersom dess rytmiska tickande inte längre hörs. Får kolla det sedan. Nu ska jag bara luta mig tillbaka och göra precis ingenting! Med en gigantisk morotskaka, införskaffad på Shell när jag tankade på vägen hem, tillsammans med en stor latte (hemmagjord eftersom ingenting slår mina egna bönor) ska jag nog bara sitta och titta rakt fram ett tag. Det är många som har hört av sig och undrat vad det är jag har haft för mig och det värmer att så många är nyfikna på vad jag gör! Denna gången kan jag tyvärr inte tala om det eftersom det är ett hemligt uppdrag än så länge, men hänger ni i och följer mig på bloggen så får ni veta längre fram.

Ni som följer mig vet att jag brinner för återvinning, nya kreativa lösningar och att skapa egna personliga ting. Ni vet även att trender inte har några gränser utan rör sig mellan olika områden som en löpeld. Kopplingen mellan mode och inredning är stark! Historiskt sett har mode legat lite före inredning i vad det gäller att skapa och visa upp trender, men det tar sig allt i inredningsbranschen! När det gäller inspiration gällande just återvinning, hur man kan kombinera material, hur man kan skapa personlighet i nya ting så lär inredning mode mycket just nu! Jag skulle till och med vilja hävda att inredning ligger före! Någon som säger emot?

1 kommentar:

RobertNelson sa...

Interesting Article. Hoping that you will continue posting an article having a useful information. Handgjorda underlägg för kök