Kontakt, residence design,

måndag 5 november 2012

Inredning i båtar har gjort ett jättelyft!




Vi har fått ett stort nytt intresse i vår lilla familj. Med min ena son i spetsen som ivrigt driver på oss andra har vi blivit båttokiga. I somras spenderade vi mer tid i vår lilla eka än någon annan stans. Så fort det inte regnade packade vi matsäck och så gav vi oss ut på en liten tur. Just denna sommar var det stundtals lite kallt, men vi var lyckliga i vår eka och värmde oss med kaffe och varm choklad. Jag är imponerad av min sons förmåga att engagera sig.  Det är verkligen häftigt att se en sådan lite människa brinna så mycket för någonting som han gör. Det är ju inte så att det är en fling heller, för han har varit väldigt intresserad i två år nu. Så varje dag hänger vi en stund och kollar runt vad det finns för båtar till salu på nätet. Vi har kommit överrens om att det blir en ny båt om något år eller så om intresset håller i sig. 

Själv blir jag som design och inredningsintresserad fullkomligt knockad av de nya båtarna. Herregud nu är ju båtar snygga även innuti! Båtar har alltid varit förknippat med dålig smak för mig. Jag är ju absolut ingen expert på området, men när man kikat in i båtar så har det varit mösterfrossa. Att stänga in stormönstrade tyger i små utrymmen borde vara förbjudet! Tillsammans med detta kombinerade man gärna trä i en orange-brun nyans och varför inte lite heltäckningsmatta som luktar fisk efter en vecka... Nu häpnar jag över de nya båtarna. Vi kommer naturligtvis inte köpa en sådan här båt som finns på bilderna ovan, men lita på att jag kommer att göra en extreme boat makeover om vi får tag i något av det jag nämnde innan. Kan ju bli rätt kul att klä om dynor och fixa till lite. Vi måste ju sätta vår touch på båten :)
Bilder: www.blocket.se

Inga kommentarer: