Kontakt, residence design,

lördag 22 september 2012

Maria Montazami har rätt om inredning!







Jag brukar faktiskt inte se svenska Hollywoodfruar på TV. Jag skriver faktiskt för det verkar som alla andra gör det. Varför är detta program så populärt? Det är helt enkelt inte min kopp te, men Maria Montazami är ju svår att missa. Jag zappade förbi reprisen på veckans program igår och såg hur Maria lyriskt kikade på några skjutdörrar i glas. Som ute fast inne, strålade hon. I det här fallet har hon ju rätt!! Det finns inget som slår stora fönster så att man får en känsla av utomhus, ljus och frihet i ett rum. Öppna planlösningar i all ära, men inget blir så öppet som om man har stora fönster. Då fortsätter ju rummet i all evighet :) Friheten man får då slår allt. Jag har själv flera stora fönsterpartier i mitt hus och skulle aldrig kunna byta till något annat! Väggarna skulle få mig att känna mig instängd! Flera kommenterade när vi byggde huset att vi skulle tänka oss för så vi inte fick för mycket insyn osv. Vi bor längst upp på en återvändsgata, så här är ju inte så mycket trafik! Skulle någon se mig i vardagsrummet eller köket en kväll - så vad gör det? Herregud, det blir ju på minst 50m avstånd då huset inte ligger direkt vid vägen! Det är lite typiskt äldre generationer att vara rädda att någon ska se dem i deras hem. Vad gör det? Vad gör ni egentligen hemma som är så viktigt att ni inte visar ;) Jag kan gott bjuda på att jag kokar en kopp te eller ser på TV en mörk kväll om någon skulle råka gå förbi. Det gör jag gärna så länge jag får mitt ljus, min utekänsla och mina oändliga rum!
Bild 1: http://moderninteriordesign.onsugar.com/Glass-House-Interior-Tips-Collection-Furniture-Style-Home-10887534
Bild 2 och 3: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: