Kontakt, residence design,

torsdag 6 september 2012

Ombyte förnöjer och är nödvändigt!

 

TGIF!!! Fredag är en så mysig dag! Alla är lite gladare än alla andra dagar. Jag får hämta mina små pojkar lite tidigare och vi gör som hela svenska folket - vi går hem och fredagsmyser! Tidigare i min karrär som marknadsförare arbetade jag med OLWs säljkår och det är verkligen fantastiskt hur man kan mynta ett begrepp som hela landet sedan går och använder en dag i veckan! För att hoppa över till inredning så ska jag ge er ett av mina bästa tips: Kuddar, handdukar och övriga textilier som används frekvent blir fula med tiden! Byt ut dessa ofta! Ingen soffa kommer till sin rätt om kuddarna tappat all sin spänst! Köper man lite billigare kuddar är tyvärr livslängden inte så lång, men då är de å andra sidan lättare att byta ut! Jag som jobbar med inredning är kanske inte ett bra exempel, men jag ser till att något ändras hemma varje månad! Det är givetvis inte alltid kuddar som åker ut, det kan vara blommor, någon ny prydnad eller liknande som tillkommit. Ibland gör man det själv, ibland köper man det. Ett hem ska vara levande om det ska passa det liv som finns där!
Bild: http://www.79ideas.org/2010/12/soft-and-beautiful.html

Inga kommentarer: