Kontakt, residence design,

tisdag 14 augusti 2012

Andra är ju sååå duktiga..



Morgonstund i mitt hus. Eftersom skola och dagis är stängda iag, räknade man med lite sovmorgon. Ha,ha att man aldrig lär sig! Vi var minsann uppe kl 6.15! Det är konstig för när det ÄR skola och dagis så vill vi INTE vakna vid den tiden. Eller snarare kan... Vi är familjen trötter på morgonen, men är vi lediga så händer det något med oss..

Jag hade en sådan intressant pratstund med en vännina igår! Vi pratade om hur mycket man stressar upp sig över ANDRAS jobb! Jag har en kompis som är väldigt duktig på att laga mat. Han har vunnit många matlagningstävlingar osv. Han säger att ju bättre han blir på att laga mat desto färre gånger blir han inbjuden till middagar hos vänner. När han väl blir inbjuden så föses han direkt ut i köket för att smaka av såsen eller hjälpa till med något likanande. Jag kan känna igen mig lite i detta. Ofta, när man är hemma hos folk man inte känner så väl, får man som inredare höra hur man beklagar sig för att man inte har tid att fixa till huset eller för att det inte är som de tänkt på något vis. Detta trots att de flesta bor jättefint! Som om jag skulle dömma folks hem när jag kommer in i ett! Tvärtom är det faktiskt! Jag gillar hem som inte är fixade till 100 procent. Jag väljer ett hem som är personligt och som berättar något över ett tråkigt kataloghem anytime! Men jag måste erkänna att jag nog är lite likadan! Hade en vännina och hennes familj på besök för några veckor sedan. Hon är en av Sveriges absolut bästa bloggeskor inom mode! (Gabriella Ivansson skriver på amelia.se) Självklart tänker man en extrta vända vad man ska ta på sig när just hon ska komma. Man vill ju inte vara heeelt off... Typiskt nog hade jag ett jobbmöte precis innan de kom så jag var nog tyvärr heeelt off i mina kontorskläder då solen kikade fram och vi skulle köra en avslappnad grill i trädgården, men något säger mig att det ändå var ok. Jag är tämligen säker på att hon inte vill hänga med mig för att jag har snygga kläder :) Så varför stressar vi upp oss över andras jobb och färdigheter?!? Nu ska jag gå och hälla upp min tredje kopp kaffe och njuta av morgonen.
Bilder: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: