Kontakt, residence design,

söndag 19 augusti 2012

Min dröm - återvunnen inredning till glasverandra!







Alla har vi drömprojekt som man vill hinna med någon gång i livet. Jag ska berätta om mitt. Jag skulle någon gång vilja bygga ett växthus som sitter fast i huset som en glasveranda av enbart gamla ting så att man får den där gamla härliga känslan. Väggarna skulle vara av gamla stora vackra fönster. Jag skulle göra det högt i tak, gärna med glastak som de riktiga engelska växthusen har. Jag skulle sätta kullersten som golv, sätta in en gammal öppen spis i sten samt en kristallkrona i taket. Där inne skulle jag möblera med ett rubust träbord i återvunnet trä och sätta ut vackra väldoftande växter i en mix av korg, sten och metallkrukor. Det är en dröm. Att få plocka ihop saker som redan funnits på andra ställen och som räddas vidare och skapar något nytt vackert. Tänk att sedan få sitta i detta rum av glas, framför en brasa och dricka sitt morgonkaffe en tidig morgon när det fortfarnade är aningen för kallt att sitta ute....
Bilder: www.salvo.co.uk
Bild nr 4: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: