Kontakt, residence design,

söndag 26 augusti 2012

Barnvänligt hus framför fin inredning!


Jag brukar skriva om det som är fint. Sådant som tilltalar ögat. Som inredare brukar man ta reda på om ens kund prioriterar estetik eller praktiska saker. Jag är utan tvekan det första :) Jag väljer mycket hellre en snygg sak som kräver mer av mig än en praktisk som är mer bekväm. Ett exempel är till exempel våra kranar som sitter direkt i spegeln. Visst skvätter det på spegeln som gör att man får torka lite då och då, men jag skulle ALDRIG välja någon vanlig kran som inte gör badrummet lika snyggt för att slippa torka! Så jobbigt är det ju inte. Ett annat exempel är en fin vit kudde från Afrika till soffan trots små killar i familjen. De vet att de ska lägga undan den innan de dyker ner i soffan med sandiga jeans och kladdiga händer. MEN jag är praktisk när det gäller barnen. Ok kudden får de lägga undan, men sedan är faktiskt vårt hus planerat efter att de ska få det så bra som möjligt. Stora golvytor, lekvänligt badkar osv passar dem. De spelar innebandy i köket. Bara en sådan sak. Så jag antar att min slutsats är att jag i grunden är estet men gör avkall på detta om det skulle gynna mina barn. Ni ska se parketten efter sju år med småbarn i huset. Så dagens tips är att ta hänsyn till barnen när ni planerar era hem! Lägg inte in det dyraste golvet direkt om det är så att det är av ett lite mjukare trä. Det håller inte :) Köp inte det dyraste köksbordet direkt! På något vis så verkar små barn ha ett sug efter att se vad besticken går för genom att skrapa på bordets yta. Måla, lek och skratta istället så kan man planera och göra det ännu finare om några år. De växer upp så fort. Hemska tanke!!
Bild: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: