Kontakt, residence design,

måndag 22 oktober 2012

Att doppa - hetaste trenden!




En het trend som får mig att le lite är den nya trenden att vi ska doppa vår inredning i färg. Vill man vara först med det senaste inom inredning ska man måla enbart en del av sina möbler eller interiör så att det helt enkelt ser ut som om man doppat det i färg. Resultatet blir väldigt effektfullt och ger ett mer levande intryck. Själv gillar jag färgvalen på båda bilderna ovan! Anledningen till att jag ler lite är för att det påminner mig om tiden då jag jobbade med marknadsföring för Göteborgs Kex. Vi lanserade då Ballerina Kladdkaka och fokus när det gäller de kampanjerna var att man ska doppa kexet/kakan för bästa smak. (Vill utföra en varning här, för doppar man de kexen i till exempel kaffe så blir de vansinnigt goda!) Nu ska man alltså doppa inredning. Kan man helt enkelt säga att det är väldigt trendigt att doppa?! :) Inredning blir finare av att doppas, smaker förhöjs av att doppas och finns det något bättre än att ta ett dopp själv? Residence Design by Martina ger i alla fall tummen upp till mer dopp i livet :)
Bilder: http://myinteriordesign.us/hot-trend-the-paint-dipped-look

Inga kommentarer: