Kontakt, residence design,

fredag 26 oktober 2012

Filmen The Godfather inspirerar till vackra hem





Så var det fredag igen! Altanen är vit av hagelskuren som öste ner nyss. Faktiskt riktigt mysigt. Jag får lite julkänsla. Toppar det med lite clementiner så att det doftar jul också. Hur kan något lukta så gott! Varför har ingen gjort en parfym med clementindoft? Jag skulle köpt den direkt! Idag vill jag tipsa om den absolut senaste och vackraste trenden gällande våra fasader! Nu är det trendigt att sätta upp stenfasad på en del av huset. Observera att inte hela huset ska vara av sten utan helst bara en vägg. Som en fondvägg fast ute. Stenen ska se ut precis som på översta bilden. Ingen tegel eller konstgjorda stenar! Ni förstår säkert. Själv skulle jag mer än gärna ha en sådan fondvägg i sten runt ytterdörren! I min dröm sätter jag även upp ytterdörren ovan. Tänk er vad fint det skulle bli med ruff sten kring denna vackra smäckra dörr! Ni som har varit inne i vår webshop vet att dörren finns till salu där! Residence Design by Martina förverkligar inredningsdrömmar. Känner ni igen huset ovan? Det är huset som är med i filmen The Godfather. Det var länge sedan jag såg dem, men det är bra filmer. Kanske något man bör se igen i höstmörkret. Denna gången ska jag kika lite extra på husen :)
Bild 1: http://www.interiorholic.com/architecture/famous-houses-on-tv/
Bild 2: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: