Kontakt, residence design,

tisdag 9 oktober 2012

Trendspaning på dansk design








Då kan jag äntligen lägga ut lite bilder från Helsingör! Kan dra följande slutsatser efter trendspaning där: Det är mycket återvinning som gäller! Gammalt trä är stort! Även plåt kommer allt mer och då gärna i kombination med gammalt trä! Just nu är även antika lite pråliga saker inne i Danmark och man kombinerar gärna moderna ting med just detta. Danmarks styrka när det gäller design tycker jag är deras känsla för just material. Miljövänligt med en naturlig känsla är deras ledord. Residence Design by Martina jobbar gärna med naturliga material. Känslan i en miljö blir en helt annan än om man skulle ta med material gjort av kemikalier!

 Dock ger jag butikerna i Helsingör bakläxa vad det gäller deras websidor! Flera spännande butiker, där jag var inne och pratade och tog visitkort, visade sig ha websidor som är från stenåldern! Så mycket fina saker i butikerna och INGET av detta syns på webben! Därför tänker jag inte tipsa om någon hemsidan, utan ni får helt enkelt åka dit istället! Missa då som sagt inte Möllers konditori (som visserligen kunde jobba lite på servicen) för deras bakverk är gudomliga! Titta bara på vad familjen gottegris beställde när vi var där :) Det gäller att passa på!

Slutligen hade jag lagt ut detta inlägg i några minuter innan jag fick frågan om jag klippt av håret. Svarar på detta genom att lägga med en bild där svallet syns :) På översta bilden har jag bara stoppat in håret i jackan. Gillar inte att sätta upp håret då det sliter så mycket på det, så jag brukar stoppa ner det. Klippa det skulla jag dock inte vilja :) Trevlig tisdag på er allihop!
Bilder: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: