Kontakt, residence design,

fredag 19 oktober 2012

Inspireras av Tilde de Paula

 
 

Åh vad det kliar i fingrarna på mig idag. Igår var det ju programmet "Hela Sverige bakar" med Tilde de Paula och jag blir sååå inspirerad. Det är ju så himla kul med bakning och dekoration av bakverk! Igår fick jag veta att det finns en mässa som bara riktar sig mot tårtdekoration! Den måste jag bara gå på nästa gång! Så himla kul. Vad sägs om denna nalletårtan från förra mässan till exempel. Den hade nog gjort succe på ett barnkalas! Vet att min påsktårta inte är i närheten av nallen, men nu är jag full av inspiration när det är dags att baka nästa tårta. Det är min mans tur att fylla år nästa gång. Undrar om han vill ha en nalle som tårta på 40-års dagen? :) Mitt tips idag blir att skaffa inspiration från andra områden än det givna. Att skapa är att skapa oavsett om det är med färgad smörkräm eller målarfärg!
Bilder: Residence Design by Martina

Inga kommentarer: