Kontakt, residence design,

onsdag 24 oktober 2012

Twilight filmerna inspirerar hem





Att fånga en dröm. Kan det bli bättre än så? Att förverkliga något som man gått och fantiserat om länge. Att trots andras uppmaningar att låta bli ändå göra det. Att tro på sin magkänsla och bara köra. Residence Design by Martina älskar denna fantastiska vindsvåning som stämmer in just på denna beskrivning. Att göra HELA taket av fönster låter kanske galet, men tänk vad vackert att titta upp på en stjärnhimmel varje kväll. Att alltid få ta del av månens sken som mysbelysning på natten. Tänk vad pigg man ska bli när man aldrig får brist på dagsljus. Kanske är det sådana här bostäder eller framförallt arbetsplatser som vi behöver som bor här uppe i norr? Sedan är det kanske inte fullt lika praktiskt när det till exempel regnar. Jag kan tänka mig att ljudvolymen då är öronbedövande. Har själv satt in fyra stora takfönster i ett rum i vårt hus och när det regnar låter det väldigt högt! Det är supermysigt att höra regnet smattra, men jag är glad att det rummet ligger långt från sovrummet om man säger så.

Dessutom kanske det kan vara lite jobbigt när solen skiner som starkast. Inte helt optimalt med strålande sol om man till exempel ska ha sovmorgon eller om man ligger febersjuk i sängen... Men ett sådant här tak i något rum skulle säkert vara underbart! Känslan av att leva bland trädtopparna gör att man får lite Twilightkänsla. Gillar verkligen de fina bilderna i de filmerna med stämningen som man får när de filmar i skogen. Speciellt härliga var scenerna där Robert Pattinson och Kirsten Stewart, eller rättare sagt Edward och Bella, befann sig bland trädtopparna! Vilken frihetskänsla! Tänk att få den känslan hemma. Snart dags för sista filmen och jag måste erkänna att jag kommer sitta i biomörkret med en stor popcorn framför mig då :)
Bild: Residence Design my Martina

Inga kommentarer: