Kontakt, residence design,

tisdag 16 oktober 2012

Spännande naturtrend






Puh, idag har varit en mycket speciell dag... En dag som har varit väldigt trevlig och lärorik, men som totalt kört slut på mig. Eftersom jag var tvungen att hålla huvudet på skaft, så kunde jag inte ta min medicin mot illamåendet... Den gör en nämligen galet trött och seg. Varför var jag tvungen att få detta viruset just nu? Får trösta mig med att det är ofarligt och inte smittar. Då hade jag ju varit tvungen att ställa in. Hua, men nu är det över! Lite gott är det allt att ta ut sig ibland och känna att man får bekänna lite färg. Gillar att utmana mig själv och att sedan fundera på hur jag skulle kunna göra det bättre om jag skulle få göra det igen. Resultatfokuserad någon? :)

Det är mycket kul som ligger framför mig också! Ska gå på ett seminarium som handlar om varför naturtrenden är så stark just nu. Vad är det som gör att vi dras så mycket till naturen? Vad gör vissa trender så starka bland så många? Detta gäller för alla områden, men ni som följer mig vet att naturentrenden är stark även inom inredning och design. Allt mer inredning som kommer direkt från skog och mark kommer ut på marknaden. Ni har väl inte missat snyggingarna ovan som kommer från Residence Designs webshop? Jag älskar den naturliga trenden och tycker att inredning inom detta är spännande då varje sak är unik! Många människor är bra på att skapa, men i ärlighetens namn är det väl ingen som kommer i närheten av moder naturs skapelser! Ett plus i kanten är att denna inredning ofta är miljövänlig då den innehåller få kemikalier. Jag kommer givetvis att rapportera mer om denna trend efter seminariet! Nu ska jag äta middag,medicin och glass. Sedan väntar en lugn kväll på soffan!
Bilder www.residencedesign.se

Inga kommentarer: