Kontakt, residence design,

söndag 14 oktober 2012

Så får du snyggaste sängen med filtar och kuddar




En regnig söndag som denna skulle man kunna göra massvis med roliga saker, men jag kommer att kura hemma i hopp om att bli bättre. Har lovat minstingen att pussla och så ska vi ta fram alla vinterkläder. Känns som det är dags nu efter alla frostnätter som var i veckan. Känner mig aningen bättre idag så jag håller tummarna att viruset ger upp nu!

Vad kan vara härligare än att piffa upp sin säng på hösten? Många nöjer sig med ett överkast på sängen, vilket gör att den ser platt och tråkig ut! Det måste finnas kuddar! Dessutom ger jag nu förbud att lägga på överkast i blanka material a la 80-tal. För den mysigaste sängen får du med ett överkast i fleece! Åhléns har snygga och väldigt prisvärda. Köper man ett överkast för 299 kr har man råd att lägga lite mer krut på kuddarna! Kuddarna ovan kommer från By Nord. Toppa detta med en mysig stickad pläd som du lägger över ett av de nedre hörnen på sängen. Snyggt!! Överkast till barnsängar är svårt att få tag på. I alla fall om man vill ha något snyggt. Mitt tips är att ta en filt! Filtar är ofta mycket snyggare än överkast! Dessutom mer prisvärda och så kan du flytta runt dem efter behag. Man lägger ju inte direkt ett överkast som filt i soffan när man tröttnat på det i sovrummet...
Bild 1: Åhléns
Bild: 2 och 3: By Nord

Inga kommentarer: